5 gode råd til at højne arbejdsglæden"/>

5 gode råd til at højne arbejdsglæden


1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (No Ratings Yet)
Loading...

5 gode råd til at højne arbejdsglædenFå arbejdsglæden til at blomstre med disse fem gode råd

Vi giver dig her fem gode råd til, hvordan du ved at tage hjertet med på arbejde kan få arbejdsglæden til at blomstre til gavn for både dig selv og dine kolleger.

1. Sig godmorgen til din kollega

Hils på dine kolleger på en ordentlig og glad måde, når du møder på arbejde. Se din kollega i øjnene og giv evt. hånd. Ved nogle virksomheder krammer man hinanden, når man møder, men den går nok ikke alle steder. Men man kan godt give hånd. Folk er som regel meget skeptiske i starten, men det virker og skaber en rigtig god stemning, når man hilser godmorgen.

2. Uventet venlighed på arbejdspladsen

Gør en sød, sjov eller overraskende ting for en kollega. Hent en kop kaffe, læg en chokolade på din kollegas skrivebord eller en lille seddel. Folk bliver overraskende glade for det. Det giver en følelse af, at nogen tænker på én og at nogen vil gøre noget for at glæde dig.

3. Ros hinanden – kollega til kollega

Vi danskere er ikke særligt gode til at rose, og mange medarbejdere går og venter på, at chefen kommer og roser dem. Men vi kan lige så godt rose hinanden – kollega til kollega. Og man kan altid finde et eller andet at rose hinanden for.

4. Tre gode ting der gør din arbejdsdag vellykket

Hver dag, inden du tager hjem fra arbejde, noterer du tre oplevelser, som har gjort dig glad i løbet af dagen. Det er bevist, at hvis man gør det hver dag i 14 dage, så er man glad tre måneder bagefter. Det lyder som en spøg, men den er god nok. Det kan være alt lige fra et stykke arbejde, som du er tilfreds med, til at en kollega hentede kaffe til dig eller, at kantinen serverede din livret.

5. Mig-tid på jobbet

Tag et øjeblik for dig selv. To minutter, hvor du mærker dig selv og finder ud af, hvordan du har det i dag. Det er meget vigtigt, at man kan mærke sig selv. Man kan udvikle stress, uden at man ved det, hvis man ikke mærker sig selv en gang i mellem. Og man skal altså gøre det, mens man er på arbejde! Hvis man venter til man kommer hjem, så vil man jo kun mærke, hvordan man har det hjemme og får derved ikke noget ud af det.

Læs mere om arbejdsglæde – tag hjertet med på arbejde.


Skriv en kommentar

E-mail og webside er valgfri.

Dog skal du indtaste din email hvis du ønsker besked, når nogen svarer på din kommentar.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.