tab dig mens du sover"/>
https://pulze.dk/:bliv-slankere-mens-du-sover.html

Tab dig mens du sover


1 Stjerne2 Stjerner3 Stjerner4 Stjerner5 Stjerner (4 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

tab dig mens du soverBliv´tyndere mens du sover din “slankesøvn”

Din vægt påvirkes rigtig meget, hvis du får for lidt søvn, for søvnen står i ledtog med to vigtige hormoner.

Jo mindre man sover, jo mindre har man af leptin-hormonet i blodet. Og leptin er det stof, der giver mæthedsfølelse. Omvendt danner kroppen mere af hormonet ghrelin, som giver sultfornemmelse og lyst til at spise fedt og sukker, hvis man sover for lidt.

Risiko for overvægt

Både børn og voksne løber en risiko for at blive overvægtige, hvis de sover for lidt, på grund af de to hormoners påvirkning. Men også fordi man lettere bliver stresset, når man sover for lidt og stresshormonet kortison giver én lyst til at spise.

Effektiv slankesøvn før midnat

Men det handler nu ikke om, at sove mest muligt, for man taber sig jo ikke af at ligge i sin seng hele dagen. Den mest effektive slankesøvn får du i de timer du sover frem til kl. 24. Så vil du gerne tabe dig lidt og holde vægten, skal du gå tidligt i seng et par gange om ugen.

Læs også om hvordan motion er godt for din nattesøvn.




https://pulze.dk/:bliv-slankere-mens-du-sover.html


Skriv en kommentar

E-mail og webside er valgfri.

Dog skal du indtaste din email hvis du ønsker besked, når nogen svarer på din kommentar.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.